Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

03 juni 2009

Älskar du dig själv !

Om man älskar sig själv , med fel och brister , på gott och ont , då tror jag också att man är kapabel att älska andra människor.

Många människor söker fel och brister hos andra , men glömmer bort sig själv.

För alla har vi fel och brister , vi är ju människor och inga robotar.

Alla kan och gör också fel.

Ingen skam i det , bara vi kan erkänna att vi har gjort fel , det är förlåtligt då.

Stå för dom felen man gör och erkänna det , det tycker jag att vi borde ha lärt oss från barnsben.

Att alltid stå för det man gjort och inte skylla på någon annan , eller försöka smussla undan och inte erkänna att det är jag som gjort det.

Men visst är det viktigt att kunna älska sig själv , att gilla dig själv när du ser din spegelbild.

Att acceptera din kropp , med alla fel och brister där också , med eller utan rynkor och valkar.

Men många kan inte göra detta.

Förresten , vad är det som säger att en rynka är ful.

Några gråa hårstrån , eller en liten rund mage.

Det är en evinnerlig jakt på perfektionism här i världen.

Tror många gånger allt detta strävande efter att bli perfekt , gör människor sjuka.

Många bantar ju ihjäl sig, blir sjuka av diverse implantat.

Att man sen håller sig i trim , med "normal" motion och bra mat , det skadar ju inte , men inte när det går till "överdrift".

Det finns så mycket annat viktigt här i livet än en perfekt kropp och ett perfekt och snyggt utseende.

Tycker jag i alla fall och dessa ord står jag verkligen för själv.........



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: