Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

13 juni 2009

Underbart , fantastiskt !



Visst är det väl helt enkelt fantastiskt att kunna prata , skriva , stava , forma meningar , någonting som startar där uppe i hjärnan.


En tanke som formas till ord och meningar , fingrarna som hjälper till med tangenttrycket och pennföringen eller en mun som kan uttrycka sig.


Tänk vilken gåva vi harvi som kan läsa och skriva.


Det är faktiskt inte alla som kan detta i världen , inte ens detta nådens år 2009.


Egentligen skrämmande att inte alla i världen har fått denna chansen , att lära sig nåt som vi tycker är en elementär och mycket självklar sak att kunna.



Ett måste för att klara oss ute i samhället , jag tackar "någon".



För att jag har fått ta del av denna gåva .........
Kram Mor i Stugan



Inga kommentarer: