Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

02 juni 2009

Sila sand mellan tårna !

Tänk vad skönt det kan kännas , att sila lite sand mellan sina tår.

Sitta på en strand , höra vågornas kluckande mot stranden och måsarnas skri i skyn.

Att se solens strålar glittra i det blåa havet.

Att se något segelbåt skymta i fjärran med sina vita segel , att höra motorbåtens tuff-tuffande.

Att sitta där på stranden eller ligga på en filt och bara blunda och lyssna , känna, att bara få vara , människa , att få vara ett med naturen.

Så underbart härligt , så det är inte sant.

Den tiden är nu eller alldeles strax , den tiden skall man njuta och ta tillvara på.

Den tiden är till för både dig och mig.

Vad livet ändå är skönt , det är så härligt att leva och känna och njuta , att se naturen , att känna naturen , att höra naturen .


Att vara ett med naturen........




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: