Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

14 juni 2009

Skriva brev !


Hur ofta skriver vi brev nu för tiden egentligen.

Inte är det ofta tror jag.
Det är ju mest e-mail .
Hur många vet vad ett vanligt brev är egentligen i denna tids IT-ålder .
Men "vanliga" brev som postas i brevlådan , ett vanligt hopkok av meningar på papper i kuvert , ni vet , ett vanligt brev.

Barn får väl inte lära sig skriva brev nu för tiden .
När jag var barn och ung , då hade man brevkompisar , men nu chattas det hej vilt över hela världen.

Det går ju så mycket fortare och man "pratar direkt" med en person än att skriva brevet , posta det och sen får adressaten vänta några veckor , innan han eller hon har det i sin egen postlåda.

Men jag måste säga att det är trevligt med ett brev och vykort någon gång.............





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: