Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

07 juni 2009

Söndagen , en vilodag eller så inte!

Det har ju alltid varit känt att söndagen skall vara en vilodag.
Men stämmer detta nu för tiden,
hur många går i kyrkan av er.

Inte jag , jag vet inte om jag skall säga , tyvärr,
men så är det , jag kan ändå TRO på något,
även om jag inte går i kyrkan.

Men nu var det ju inte kyrkan som jag skulle
skriva om , utan om vilodagen , söndagen.

Slank bara in på kyrkan när jag tänkte på vilodagen.
Associerade kanske lite väl mycket där.

Ursäkta mig om någon tar illa upp,
det var inte min mening i alla fall att såra någon.

Nåja , vilodagen.
om jag bara går till mig själv,
så inte vilar jag på söndagen.

Men hur är det för just dig.
Är söndagen en vilodag för dig.........




Kram Mor i Stugan

4 kommentarer:

Ancan sa...

Jag i min herre har gjort en egen deal, eftersom det inte alltid fungerar hos mig med att "helga vilodagen" . Jag tar en vilodag någon av veckans andra dagar istället - vi är rätt tillfreds över detta arrangemang :-)

Unknown sa...

Nä vilodag är väl synd att säja. Som småbarnsförälder med tusen projekt måste man ta vara på varenda minut man inte är på arbetsplatsen. Sitter framför datorn kl. 7 en söndagsmorgon för att "hinna" med och läsa lite trevliga bloggar :-)! När grannskapet vaknat så ska jag fixa lite tak på lekstugan. Sen blir det släktträff med 112 personer. Ha en bra söndag! Kram svärdottern

Anonym sa...

Nej i alla fall inte idag. Vi ska ha släktträff i em så jag är på jobbet och bakar bröd till 112 pers. Det ska bli trevligt tycker jag.

trollmor sa...

önskar att söndagen vore en vilodag men tyvärr har det blivit en dag där jag försöker hinna allt.
Men det är väl så att det beror på en själv att man gör det till en arbetsdag för en själv och kanske man skulle försöka göra det till en mys o vilodag.
Fin blogg och tack för titten
Trollmor