Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 juni 2009

Bli inte utbränd kvinnor !

Jag lyfter ett varningens FINGER.

LYSSNA , LÄS och LÄR.




Man måste lyssna på kroppens egna signaler.


Men det är svårt.


Det ska vara ha snyggt och bortstädat hemma , vara duktig på jobbet.


Ja överallt.


Men till slut så säger kroppen ifrån med att du mår dåligt.


Men det värsta är att man inte hinner ta hand om sig själv , bara alla andra.


Tokigt eller hur.


Tror också att detta är typiskt kvinnor , eller.


Man måste lära sig att säga nej.


Man kan inte hinna allt , man behöver inte alltid vara jätteduktig , man gör så gott man kan.



Man kan inte säga nej , för då är man ju en misslyckad person.


Vilket jädrans dravel , man är väl inte mer misslyckad om man säger nej än om man säger ja.


Man är lika duktig även om man säger nej nån gång.


Säg NEJ ibland och tänk på er själv också , ta hand om er själva och inte bara andra hela tiden.



Ha egentid , njut själv , sätt av några timmar bara för dig själv.


Vila , njut , koppla av i kropp och själ.


Glöm inte bort det mina vänner........


Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Ancan sa...

Jag har redan varit där nere...djupt där nere. Tog mig 5 års sjukskrivning, 7 års menat träning för att ta mig tillbaka halvvägs...och där är jag fortfarnde, men är helt nöjd med det..i motsats till det som varit är detta super!!!

Anonym sa...

Hejsan,

Som vanligt har Du mycket tänkvärt att läsa. Men man måste nog komma en bit i livet innan man vågar säga nej. Själv har jag lärt mej detta senaste halvåret. Men det var jobbigtatt lära sig, men man har ju tiden framförsig.

Ugglans tankar o beslut