Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

16 juni 2009

Vilken sorts bil kör du !

Bilen är mer än ett transportmedel.

Genom att köra en viss bil sänder föraren ut signaler om sin personlighet.

Detta enligt EXPRESSEN , Mercedesägare ses som självsäkra ledartyper medan Fordägare ses som miljömedvetna.

Tjeckiska Skoda förknippas med vänsterpartiet , medan lyxigare Audi tros ha en moderat bakom ratten.

Volvos 700-serie kallas för sossecontainer.

Själv kör jag en Merceders A-klass.

Vi har även en Mazda 323 modell större och det är gubbens bil.

För mig är det inte alls viktigt vilket märke det är :o) , bara den är bekväm att köra och den är av nyare modell. :))

Jag är inte så hemskt intresserad av att ha allt sånt här "lullull" som speciellt männen gillar.

Jag tänker på GPS och andra moderniteter.

Däremot tycker jag att det skulle vara viktigt att ha i alla bilar ett alkolås.
Men bil , det klarar man sig inte utan helt enkelt.

Det är då ett som är säkert.

Vad kör du för bil då.........




Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Unknown sa...

Måste bara säga att för en som jag som inte har något lokalsinne överhuvudtaget så är GPS:en en räddare i nöden. Besparar många kartläsningsgräl vill jag lova!
Kram