Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

10 juni 2009

Vilken är den vackraste blomman !


Själv har jag svårt att välja , finns ju så väldigt vackra blommor.

Både i form och färg.

Men jag gillar tuplaner på våren , hyacinter , rhododenron , syren , kaprifol.

Ja som sagt , väldigt svårt att välja och det går inte att bara välja en blomsort eller färg.

Man gillar ju olika blommor vid olika tillfällen och årstider också.

Vid olika sinnesstämningar.

Men blommor är ett måste i mitt liv , dom berikar livet helt enkelt , både med sin färgprakt och sin doft , med sitt utseende och sin form.

Har du någon speciell favoritblomma.......





Kram Mor i Stugan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tulpaner på våren förståss, gullvivor och liljekonvaljer är favoriter, annars säjer jag som du, det finns så många vackra blommor.

Ancan sa...

Allt har sin plats i naturen. Och i våra minnen.
Omöjligt att välja någon absolut favorit, men jag är ganska svag för violer - givetvis sammanknippade med barndomens minnen av att mommo o jag gick upp till kohagen, och till "violberget" o plockade stora buketter.

Anonym sa...

Hejsan

Styvmorsviolen den slår allt.
Men det finns ju annars många fina. T.ex liljor

Ugglan