Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

29 juni 2009

Duscha i rent vatten !

När vattnet strilar med sina varma heta strålar över den nakna kroppen , och man fullständigt känner hur man förvandlas till en helt ny människa.

Det är väl underbart så säg , helt enkelt ljuvligt.

Dock inte alla förunnat runt om i världen.

Vi är så vansinnigt bortskämda med att alltid ha vatten , kallt eller varmt , när helst vi vrider på en kran.



Vi funderar aldrig över hur det skulle vara att INTE ha vatten , inte kunna hålla sig ren eller dricka kallt och friskt vatten.

Förr så fanns ju inte duschar, utan det var väl oftast en badbalja som man fick värma vatten för att fylla innan man badade.


Men vi är nog mycket renligare idag ändå , för inte tror jag att man badade i baljan såå himla ofta.

Idag duschar man ju varenda dag .

Vi har väl skämt bort oss själva med att det är livsviktigt att vara ren.

Och att lukta gott , inget negativt i det.

Vi skall vara tacksamma för att vi alltid har denna livsviktiga droppen vatten där vi bor och
vistas........



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: