Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

09 juni 2009

Hur kom världen till !


Tänk vilka tankar man kan få ibland , både konstiga och djupa.

Som den här då , "hur kom världen till".

Många menar ju att det var genom "the big bang" , vad det nu är , nån som har en teori.

Eller var det någon högre makt som skapade allt i universum.

Jättesvåra frågor det här och för en lekman som jag , inte alls lätt att svara på.

Men ändå väldigt intressant när man börjar att tänka på den.

Vad är det som säger att det bara finns liv på jorden då.

Varför skulle just vi vara dom enda levande i hela universum.

Jag borde nog ta och fråga någon "rymdprofessor" om detta , eller vad tycker ni.

För själv kan jag inte alls lösa denna gåtan om hur världen kom till........




Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

För mig är det så enkelt, efetrsom jag har en stark barndomstro.
Och jag VILL verkligen att det ska vara så, precis som jag fick det berättat för mig under min uppväxt.

Därför väljer jag att inte ens ifrågasätta, utan bara vara tillfreds med att TRO :-)