Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

21 juni 2009

PMS , ett gissel för många kvinnor !


En gång i månaden året om spelar våra hormoner oss ett spratt.

De sätter vår värld i gungning.

Man känner sig manad till att mucka bråk , gråta hysteriskt och frossa i kalorier.

Det är dessvärre bara att acceptera det beteendet.

Det är biologiskt och inget vi kan rå oss på.

Lite PMS-fakta. Läs och för imorgon kanske det inte är lika kul.

9 säkra tecken på att du lider av PMS.
--------------------------------------------------------------------------------------

Utan anledning vill du drämma morgontidingen i huvudet på din man/pojkvän.
Du känner dig deprimerad.
Du känner dig som en svullen mjölkkossa med förstoppade spenar.
Du börjar gråta för ingenting.

Världen är ju så orättvis.

Din kundvagn består endast av , Marabou mjölkchoklad , GB gräddglas , bakverk och lösgodis.

Självklart en Cola Light också.

Ingen i universum förstår dig.

Du vill dumpa din man/pojkvän för att han inte ser att du toppat håret.

Mjukisbyxor är det enda du kan tänka dig klä dig i under de närmsta dagarna.




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: