Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

06 oktober 2009

Det är KONSTIGT !


Vi betalar avgifter till en a-kassa som ska ge oss vår försörjning om vi blir av med jobbet innan vi hittar ett nytt , och det är ju jättebra.

Men det finns ingen som kan betala ut pengarna som ska ersätta vår uteblivna lön INNAN vi tvingas skuldsätta oss eller blir vräkta från bostaden och , det är väl mindre bra.

Vi har en Försäkringskassa och sjukpenning som gör att vår ekonomi inte faller samman om vi har oturen att bli sjuka.

Visst är det fantastiskt.

Men när vi kommer där med våra läkarintyg , utfärdade av läkaren från sjukhuset eller vårdcentralen , kan det hända att en ANNAN läkare , som vi inte ens har träffat , underkänner samma intyg.

Då blir vi av med dom pengar vi räknat med under sjukfrånvaron och det utan minsta förvarning , långt efter det att räkningarna skulle ha betalats.

DET kan ju upplevas som liiiite överraskande........
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: