Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

20 oktober 2009

En fundering om svält, krig, kärnvapen och annat skit !


Varför saknas det ALDRIG pengar till krigsindustrin eller till rymdprogrammen eller till kärnvapenindustrin.

Man tycker att med så mycket pengar som det tydligen finns , även i så kallade u-länder.

Så borde inte dess invånare svälta eller behöva sakna tak över huvudet eller filtar eller medicin.

För när till och med u-länder har pengar till kärnvapen , så nog borde det väl gå att hjälpa sitt folk först och främst , det kan inte vara viktigast att skaffa kärnvapen eller kriga.

Men det är ju mina tankar det och jag tror många håller med mig , eller hur.

För visst är det konstigt att man kan prioritera krig och kärnvapen och rymdprogrammen , mera än att se till så att människor inte behöver vara hungriga och frysa , sakna tak över huvudet.

Att kunna se till så det finns sjukvård och annan humanitär hjälp i ens eget land.

Så länge folket svälter , kan det väl inte vara rätt att prioritera krig.

Och sen skall andra länder sända hjälpsändningar och pengar till dessa länder , när pengar tydligen ändå finns inom landets gränser.

Konstig matematik och konstig prioritering tycker jag.

Denna ekvation får jag inte ihop helt enkelt.

Men faktum kvarstår ändå , folket svälter och makthavarna vill ha krig och kärnvapen.

Hellre än att hjälpa sitt eget lidande folk.......
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: