Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

24 oktober 2009

Glädjas med andra !

Jag är tacksam att jag kan känna medkännandets glädje och empati.

Motsatsen till att vara missunnsam och egoistisk.

Jag får tårar i ögonen när jag läser om en person som har arbetat hårt i hela sitt liv och vinner en stor summa pengar.

Det kan låta ytligt men när jag ser deras glädje över allt roligt de planerar att göra , då smälter jag.

Jag älskar att se filmer med ett lyckligt slut.

Program som handlar om babylycka efter en lång tid av barnlöshet.

Människor, som med okuvlig vilja och hårt slit , blir helt eller delvis återställda efter svåra olyckor eller livshotande sjukdomar.

För att inte tala om missbrukare av olika slag som får bra vård , kämpar hårt och tar makten över sitt eget liv.

Styrkan att aldrig ge upp.

Då rinner tårarna.

Ett annat exempel är när jag ser djur som har plågats och missköts bli räddade och omhändertagna av hjälporganisationer eller privatpersoner.

Det finns så mycket vi ska vara glada över att vi slipper uppleva.

Det tänker jag ofta på och det hjälper mig att tro att vad som än händer ordnar allt upp sig till slut........



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: