Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

09 oktober 2009

Kvinnomisshandel !





Är det inte för hemskt det här med kvinnomisshandel , läste om att många kvinnor som ringer till Kvinnojouren och vill ha hjälp med boende , inte får plats , dom kan inte få hjälp.



Är inte det alldeles för hemskt och oerhört , att behövande kvinnor som misshandlas av sina män , tvingas kanske bo kvar i hemmet och fortsätta ta emot stryk.




Fruktansvärt , detta borde aldrig få vara så här i ett modernt samhälle.



När kvinnan äntligen ringer och ber om hjälp , kanske efter flera års misshandel ,



så stöts hon bort

Hur hemskt skall inte detta kännas för kvinnan.


Och varför skall männen misshandla sina kvinnor.

Det är en jäkla bra fråga tycker jag , VARFÖR ÖVERHUVUDTAGET SLÅ EN



ANNAN MÄNNISKA.


Vad är det dom här ynkliga männen försöker bevisa och för vem.


Jo för det är ynkliga män som slår en kvinna , lika ynkligt som det är om en kvinna slår en man.


Om man älskar någon , så slår man väl inte.


Och vem ger dig eller mig rätten att slå någon annan överhuvudtaget , jag bara frågar.


Vilket helvete som många kvinnor lever i varje dag , jag tycker verkligen synd om dessa kvinnor och önskar dom får den hjälp som dom måste ha.......





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: