Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

14 oktober 2009

Jag tror jag RÖSTAR på Kd i nästa val !

När jag såg Thomas Bodström stå i talarstolen i riksdagens plenisal och tala böcker skämdes jag.

Respekten för riksdagsarbetet , politikernas ansvar för sitt uppdrag och idén om att allas lika värde , vart har det tagit vägen.

Vi har två stora politiska block som båda strider för att erövra makten nästa höst.

Skillnaden är minimal.

Jag letar efter visionerna , det folkliga engagemanget och en uppriktig ideologi , men hittar bara tomma ord och fagra löften som till och med jag kan se inte är rimliga.

Jag tror jag röstar på Kd i nästa val.

Politiken är visserligen inte den jag vill ha , men uppriktigheten och det ideologiska engagemanget finns där.

Och dessutom är Göran Hägglund en rolig prick och har sina poänger i olika resonemang.......






Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: