Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

08 oktober 2009

JÄDRANS Bildårar !


OOPS , DETTA BLEV ETT LÅNGT INLÄGG

VAR TVUNGEN ATT LÄTTA PÅ TRYCKET.



VARFÖR PRATAR man med andra bilar när man är ute och kör.

Man får inget svar , men ändå så mal man på.

Ju mer stressad man är desto mer har man att säga sina medtrafikanter och oftast är det inget gott.

Ärligt talat , de kör som krattor.

Så låter det i ens egen bil , kärringdjävul och gubbfan.

Det är som att alla kör sämre när en annan har tidspress.

Ibland tror jag att de flesta aldrig kört i en rondell , ändå så poppar det upp allt fler rondeller överallt.

Blinkers vad är det.

Här i min stad är trafikanterna helt enkelt utan blinkers.

DOM ANVÄNDER BLINKERS , KANSKE , JUST PRECIS NÄR DOM SVÄNGER.
vad är det för hjälp , DÅ SER JU VI ANDRA ATT DOM SVÄNGER.

Det kan man fråga många trafikanter, de borde verkligen behöva få lite instruktioner på vad de har för redskap inne i bilen och vad de är till för.

För att inte tala om gubbar med hatt alternativ keps , de måste vara de absolut mest korkade som finns i trafiken.

Det borde sitta en stor skylt på bilen.

Hatt = Livsfarlig.

Håll avståndet för här kan vad som helst hända.

Skall det finnas någon typ av åldersgräns på körkort eller någon typ av lämplighetstest när man kommer upp i vissa åldrar.

Vad tycker ni andra , det kanske vore berättigat ibland , nu är det ju faktiskt inte bara äldre som inte kör perfekt , det är även många unga , killar och tjejer , män och kvinnor , som inte kör perfekt.

Ingen kör nog helt perfekt , jag kanske sitter och svär ibland i min bil på andra , medans andra sitter och svär över min körning , så är det nog ibland.

Men det är ju faktiskt så att trafikreglerna har förändras radikalt sedan dessa gubbar och ja gummor tog körkort för 50-år sedan och när de tog körkort , så fanns det ju inte ens en rondell.

Eller ens så många bilar i trafiken som nu för tiden , det är skillnad på allt skulle jag tro.

Jag menar nu inte att alla äldre kör dåligt , man ska inte generalisera , men alla vet att både synen , reaktionsförmågan och hälsan förändras i takt att man blir äldre.

Och dom yngre killarna , ja dom skall ju imponera på "någon " att dom kan köra fort och sladda.

Detta gillar jag INTE , det behöver man inte vara smart eller geni för att kunna köra fort , det är ju bara att trampa ner gaspedalen , men däremot att vara smart och använda sin hjärna när man kör.

Vill man leka fortfarande , så är man på helt fel ställe , då skall man vara kvar i SANDLÅDAN , för jag anser att man INTE LEKER I TRAFIKEN.........





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: