Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

16 oktober 2009

Förlossning och tårar !

Såg ett intressant program.

Där var det bland annat filmat från en förlossning.

Mamman hade ont och jobbade hårt för att barnet skulle komma.

Barnmorskan sa att hon förstod kvinnans smärta , men samtidigt så går denna smärtan över så fort barnet kommit.

Och att man vet ju varför man har ont.

Tårarna rann nerför mina kinder, när jag såg barnet läggas på mammans mage och bröst.

Höra hennes glädje över barnet och se pappans glädje.

Man förstår själv hur det känns när man varit med om samma , även om min förlossningar har gått fort
( den första 5 tim. den andra 1 tim 15 min och då var det tvillingar )
och ganska så smärtfritt.

Men visst är det så , smärtan glöms och glädjen över det nyfödda barnet/barnen känns i hela kroppen istället.

Underbart , härligt och så himla fantastiskt är det.

Livets gåva , livets underverk , livets fortsättning.......





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: