Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

17 oktober 2009

Ett skratts betydelse !

Vad betyder ett skratt för dig.

En källa till glädje kanske , då du hör ett gott skratt , kanske du vill skratta själv.

Att dessutom höra ett barns ljuvliga och hjärtliga skratt , är väl helt enkelt underbart så säg.

Det kommer verkligen från hjärtat.

Och visst är det så att ett skratt glädjer oss människor , man blir smittad så att säga.

Det är svårt att hålla sig själv för skratt , ett skratt är befriande och härligt.

Det är verkligen glädje.

Det är bra och nyttigt för oss människor att få skratta.

Tänk dom stackars människor som inte får skratta eller ens kan.

Så oändligt tungt det måste vara för dom.

Kan inte tänka mig ett liv utan ett skratt.

Att kunna hitta den glädjen varje dag som gör att man får skratta , det är viktigt........






Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det har du verkligen rätt i! "Skratta bör man, annars dör man".
Kram Plusdottern

Ancan sa...

det fanns år i mitt förflutna - där jag inte minns några "ärliga skratt" alls - därför är numera varje leende betydelsefullt för mig :)