Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

23 oktober 2009

Varför är vi människor svartsjuka !

Har någon ett bra svar på denna fråga.

Jag har det då inte , men jag undrar varför vi människor skall ha denna benägenheten att känna både avundsjuka och svartsjuka.

Det är ett dåligt mänskligt beteende , och kan vara skitjobbigt för människor som drabbas av denna sjuka.

Som svartsjuka , att passa på en annan människa , ringa och kolla , spana på denna människan , fast det kanske är så att dessa två inte ens är ihop nåt mera.

Eller detta att den ena inte kan prata med en annan människa av det andra könet.

Bara " för att då måste det ju vara nåt" mellan dom.........



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: