Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

04 oktober 2009

En ide´ !


Jag kom på en fiffig idè medans jag duschade i morse.

Tänk om jag skulle skura rent i badrummet naken nästa gång.

Bara ta duchen och blaska på en jädrans massa vatten på väggar och golv , duchen på kroppen får man ju så att säga på köpet

Det som är negativt med min goda idè är , att badrumsspegeln har en förmåga att "dyka upp" lite här och där och bak och fram.

Spegel , spegel på väggen där säg mig vem som slappast är.

Fören eller aktern.

Skulle tro att det blir lika på målfotot.

Nog är det mystiskt att när det börjar förfalla så går det med racerfart och då talar jag inte om badrummet.

Rynkor vad var det.

Brösten skulle vara som häckande svalor förevigt (jag hade missat jordens dragningskraft) och rumpan skulle göra vilken brasilianska avundsjuk för alltid.

Ack , vad verkligheten är grym , Jäkla speglar.

När jag tänker efter så är nog inte idèn så bra ändå.......


Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Nettan sa...

Jodå, så brukar jag göra :-) sprutar lite med ömsom ajax på väggen ömsom schampoo på mej, kör bara riktigt varmt så det blir imma på spegeln då slipper du obehagliga syner :-)

Ancan sa...

Jag gör som Nettan -perfekt att göra två saker samtidigt :)
Sedan har jag en KLAR färdel - har knappt ledsyn utan brillor/linser - så speglar längre bort än 30 cm är inga problem alls :)