Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

02 oktober 2009

Moder Jord !

Morder Jord du vackra.

Du låter oss vila på dina gröna ängar.

Du låter oss klättra i dina snöbetäckta berg.

Du låter svampen växa i dina skogar så vi får till våra mustiga grytor.

Du låter djuren äta och få beskydd i dina skogar.

Du ger oss källor att svalka oss i.

Du låter skatter gömmas i dina hav så vi får glädjen att upptäcka dom.

Du döljer guld och diamanter i dina gruvor , så vi kan smyckas med dem.

Du låter vackra blommor i regnbågens färger växa på dina ängar.

Du låter barnen bygga sandslott vid haven.

Du låter oss bruka din jord för att vi ska få mera mat på våra bord.

Du låter oss fiska i dina hav där lax och torsk få simma fritt.

Moder Jord du vackra , hur tackar vi dig.

********************************

Vi skövlar dina skogar för mera papper och virke till oss.

Vi förgiftar dina hav så fiskar inte längre kan överleva.

Vi gömmer gifter i ditt inre , så jorden ovanför dör.

Vi människor bygger sopberg överallt.

**************************************

Din ilska och frustration visas med jordbävningar och vulkanutbrott.

Du skrämmer oss människor med detta , men vi förstår inte bättre.

Vi ser oss själva som offer, vi glömmer dig och din ilska.

Förlåt Moder Jord.

Jag ska göra mitt för att ditt liv ska bli lättare.

Jag gör det jag kan och hoppas att andra följer efter.........
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: