Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

12 oktober 2009

Väderomslag påverkar oss människor !

Olika åkommor & Orsaker.

Sömnbesvär - Orsakas av värmeböljor då inomhustemperaturen är över 23 grader.

Nedstämdhet - Vanligt efter några dagars dåligt väder efter en period med vackert väder.

Förkylning - Immunsystemet fungerar sämre vid kallt väder.

Huvudvärk - Orsakas av små lufttrycksförändringar som ger ohörbara ljudvågor.

Ledbesvär - Problem vid kallt och fuktigt väder. Mest smärta vid 0 till 7 grader och 80
procents luftfuktighet.

Migrän - Även den uppstår vid små tryckluftsförändringar när kall och varm luft ligger nära varandra.


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: