Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

07 oktober 2009

Det sitter eller ligger i generna !

Visst är det väl konstigt vissa saker , jag menar det här med manligt och kvinnligt.
Mycket sitter så att säga i generna.

Nedärvda nånstans ifrån , inte vet jag.

Ta bara det här med att hela tiden "torka" och "torka" , köksbordet och diskbänken , jag vet inte hur många gånger per dag jag gör det.

Så fort en vattendroppe hamnar på bänken , ja nog är jag där med trasan och torkar upp den lilla droppen.

Inte f*n gör gubben min det , HAN har inga som helst problem med att det är en endaste liten vattendroppe på bänken eller en liten pytteliten smula på köksbordet.

NÄÄ , inte gör han några STORA apparater av det minsann , hans värld går minsann inte under för en sån bagatell , medans jag bara inte kan låta bli TRASAN och TORKA.

Och ser man ett skräp på golvet , så man böjer sig ner genast och tar upp det , det har jag nästan aldrig sett en karl göra , männen bryr sig inte om dessa bagatellartade problem .

Som för mig , som kvinna faktiskt är ett problem.

Inte minns jag att jag har blivit lärd att torka och plocka dagen lång , utan det är bara nåt som finns där djupt inombords inne i mig som person.

Och är det då så , bara för att jag är en kvinna..........


Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det måste sitta i generna som så mycket annat!

Som t ex Tror aldrig P har köpt ett endaste plagg till barnen eller tänkt på att de kanske behöver vantar och mössor på morgonen...

Att det är gympa och man måste packa väskan. Att tvätten tros tvättas och hängas upp helt av sig själv.

Torka av bordet och diskbänken HÖR liksom till matlagningen och efter att alla tagit bort maten. Men icke...

I nästa liv ska jag vara man!

Kram Plusdottern