Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

15 oktober 2009

Finns det någon tolerantare arbetsgivare än SVENSKA


Efter att ha titta på Kalla Fakta och reportaget om riksdagsledamöternas arbetsmoral , inser jag att de regler jag lever efter inte gäller i Sveriges riksdag.

Finns det överhuvudtaget någon annan arbetsgivare än svenska folket som skulle godkänna anställda som kvitterar ut heltidslön och inte förstår att det innebär heltidsarbete.

Är det möjligt att det finns någon annan arbetsplats där det är godkänt med dubbelarbete på samma arbetstid som man är anställd på för att utföra ett uppdrag.

Är det några andra anställda i det här landet som kan välja att gå ut med hunden eller ägna sig åt fria aktiviteter i stället för att passa arbetstiden.

Finns det någon instans där en vanlig svensk kan göra en reklamation på bristfällig vara och felaktig innehållsförteckning när det gäller valet av riksdagsledamöter......



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: