Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 oktober 2009

Samhällets trappsteg !


Samhället kan liknas vid en trappstege , en trappa.

Med dom som lyckats eller fötts med guldsked i hand , befinner sig högst upp på stegen.

Dom mindre lyckade lite längre ner, medans dom totalt misslyckade nästan har trillat av stegen/trappan.

Dom rika , företagsledare , politiker, kändisar , dom är högt uppe på trappstegstoppen , missbrukare dom är längst ner eller så har dom helt tappat fotfästet , dom har trillat av stegen och lyckas kanske aldrig ta sig upp på första trappsteget ens.

Missbrukare och alkoholister , det är en grupp som vi "vanliga" och "skötsamma" människor i samhället , faktiskt tittar snett på.

Så även jag ibland , kan inte annat än erkänna det.

Men egentligen så vad vet man , vad som har förorsakat detta förnedrande liv, vad vet man om tragedier som dom varit med om i sina tidigare liv och som föranlett missbruket och förfallet.

Man vet ingenting.

Ja livet är ju inte alltid lätt att leva.

Detta samhälle är inte byggt för loosers , missbrukare , alkoholister, sjuka , förståndshandikappade , handikappade.

I vårat moderna samhälle skall vi vara arbetsföra , friska , pigga och alerta , duktiga , ansvarstagande , initiativrika......
Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Ancan sa...

Du vet aldrig vad morgondagen her med sig...
Därför ska man vara tacksam för det man har, inte döma/se ner på någon annan.
Ej heller känna avund till de som "har mycket" -
pengar och status gör kanske livet enklare att leva - men lycka är något helt annat:)

Grethe sa...

Så herlig blogg du har :0) :0)