Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

09 maj 2009

Att åstadkomma nåt i livet !

Hur viktigt är det att ha åstadkommit nåt här i livet innan ens ögon slocknar och stängs för alltid.


Har egentligen aldrig tänkt den frågan på allvar förr.


Och vad menar man med att ha åstadkommit nåt , är det som människa , som mamma eller pappa , eller som medmänniska, är det inom jobbet eller inom nåt annat.



Att åstadkomma nåt , måste smaka på den meningen lite och tänka efter vilket svar jag vill komma med.


Det är faktiskt inte så lätt det här måste jag säga.


Jag tycker att jag faktiskt har åstadkommit nåt viktigt i livet , åtminstone i mitt liv , det är ju att ha sett till så inte mänskligheten dör ut , jag har ju fött 3 barn.


Och bidragit på det sättet till jordens befolkning , och fortsatta existens av mänskligheten! Det är stort det.


Jag har faktiskt inget enkelt svar på min egen fråga , kanske du kan hjälpa till med nåt matnyttigt i den här frågeställningen jag har.



Och det är ju klart , allt är ju så individuellt...........






Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: