Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

06 maj 2009

Jag drömde om barn inatt !

Jag satt på stranden , min strand , vänd mot havet och tittade ut mot horisonten.

De enda ljud som hördes var naturens.

Havets sakta rullande mot sanden , lärkornas drillande i höjden , den varma brisen i strandrågen.


Det var bara jag och världen , som vanligt när jag är där.

Ett barn , 1,5 - 2 år, kom tultande emot mig , glatt leende.

Jag sträckte ut armarna och tog emot , slöt i min famn.

Barnet satte sig tillrätta mot höften , tvinnade fingrarna i mitt hår, klappade mig på kinden och gurglade förnöjsamt nonsensord. Och jag grät.


Jag vet inte varför jag grät men där i min dröm , på min strand , tillsammans med mitt glädjestrålande barn , satt jag och grät som om hjärtat ville brista.


Min kudde var våt när jag vaknade och drömmen ville inte riktigt lämna mig.


Men samtidigt var det en underbar dröm , en dröm om kärlek........


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: