Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

28 maj 2009

Förgylla vardagen för en medmänniska !


Visst är det trevligt med ett vänligt ord som någon annan ger dig , oavsett om det är någon bekant eller helt okänd människa.

Det betyder jättemycket och man blir så glad och positivt laddad inombords.

Man bärs som av vingar i ett glädjerus , tänk så trevligt det är att kunna glädja varandra.

Kostar så litet och betyder dessto mera.

Det är ju trevligt att både få ge och ta emot ett vänligt ord.

Så därför kan man nog önska att vi människor vore lite mera vänliga av oss till vardags , ute i samhället.

Prata med en okänd , säga tack och ge ett leende till kassörskan i affären , till busschauffören.

Vi behöver nog lite vänlighet alla varje dag , en dos behövs alltid av denna trevliga egenskapen tror jag.

Och jag delar gärna med mig av mina vänliga ord och handlingar till andra.

Det glädjer andra och i slutändan också mig själv........


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: