Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

24 maj 2009

Lyckliga barn !

Funderar på det där med barndomen, växte det upp fler lyckliga barn förr, än det gör idag.

Man läser så mycket om att dagens barn är så stressade , deppiga , feta , apatiska.

Eller är det så att när en annan var barn , så kom det liknande rapporter då.

Upplever att barnen idag har så höga krav på sig själva , det är visserligen inte bara dom själva som ställer dom här kraven , utan föräldrar , samhället , skolan, kompisar.


De måste ha så mycket saker, kläder, mobiler, tv-spel m.m , för att de ska må bra och hela tiden kommer nya modeller och nya saker de absolut "måste" ha.


Kraven är så oerhört högt ställda också nu för tiden.

Skolan , idrotten , samhället , kompisar , alla ställer krav.

Det är modet som styr, du skall se smal och vacker ut, ha dom senaste innegrejerna och kläderna , ja herre gud så stressad man blir.


Och dyrt också , för det är ju faktiskt inte alla som har råd att hänga med i svängarna.

Är barn lyckligare för att dom har dyra och många saker och alla dessa innegrejer som är i ropet "just nu".

Tror inte det , det är ju inte det som gör att man blir lycklig egentligen.

Det är helt andra saker.

Men inte är det roligt alla gånger att vara ung i detta hårda och kalla samhälle.

Som vi alla hjälpt åt , att skapa till oss själva och våra barn.........





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: