Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

09 maj 2009

Födelsedags Önskan !

Idag har jag varit barnvakt åt lilla barnbarnet E.

Hennes pappa och storebror har varit funktionärer på ett bilrally och mamma tog med sig E:s mormor på bagar kurs.

E och jag hittade på en massa saker , bland annat var i sväng på stan där vi också köpte fika.

På vägen hem igen sa lilla E till mig.

- Farmor var ska vi.

- Hem svarade jag , eller vad tycker du vi ska åka.

- Vi kan åka till Halmstad , så kan jag åka rutchkana , tyckte hon.

Väl hemma plockade jag in det vi inhandlat , och E dukade fram vårt fika bröd , med lysande ögon , det lilla kakmonstret.


När vi sitter där och myser passar jag på att fråga E , vad hon önskar sig när hon fyller år , vilket hon snart gör.


- Jag önskar mig , rosa hjärtan godis , godissnören men inte lakrits och en stor Tårta.

- Jaha , svarade jag , inget mer , inga leksaker eller kläder frågar jag undrande.

- Nej , svarar hon.

- Är det säkert , frågar jag trevande.

- Ja , men du kan köpa lite mat , det går alltid åt , förklarade den lilla damen för mig med huvudet på sned.


Ja hon är för söt.........





Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Junibacken sa...

Ha ha ja hon är ju för gullig den där lilla E!!! Få se till att köpa lite godissnöre till henne nu då!!!