Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

12 maj 2009

Vanemänniskor !

Har städat lite nu på förmiddagen , har en hund som fäller just för tillfället, så just nu blr det mycket dammsugande.


Och då kom denna tanken.

Vi människor är ju vanemänniskor eller vanedjur.

I stort sett alltid gör vi på samma sätt som ALLTID.

Vi sitter på samma plats vid matbordet hemma eller lunchrestaurangen , i tv-rummet, i tv-soffan , när vi städar vårat hus eller lägenhet.


Så tror jag också att vi gör på precis samma sätt som allra första gången vi gjorde det , har jag inte rätt.


Själv så börjar jag ALLTID i sovrummet och arbetar mig igenom huset, för att avsluta med köket.


Om jag skulle börja i andra ändan av huset , skulle det bli bakvänt och konstigt , men egentligen , vad gör det.


Varför är det egentligen så där kan man fråga sig.

Kanske vi känner oss trygga i det invanda och vanliga.

Om man gör på nåt annat sätt , då kanske man glömmer bort nåt , men bara det här med att sitta på samma ställe vid matbordet.


Jag menar , nog kan man väl äta sin mat om man ändrar plats vid bordet , eller kan man inte.

Det är verkligen märkligt det här..........



Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Unknown sa...

Det där med matbordet. Javisst har det varit så hela livet. Man sätter sig vid samm plats. Så är det även på jobbet. Banne den som tar MIN plats! Men, vi måste vara en väldigt annorlunda familj. Vi sitter i princip aldrig på samma plats vid matbordet. Dock sitter det alltid en vuxen och ett barn på varsin sida, men av icks-bråk-skäl! Vet inte varför det blivit så.