Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 maj 2009

Visar du din kärlek !

Talar du kärlekens språk.

Förstår du språket.

Man skulle kunna säga att det finns fem kärleksspråk som vi kan kommunicera med.

Och det är egentligen fem helt skilda sätt och ändå så påtagliga och ändå kan vi missuppfatta varandra.

De fem olika kan beskrivas så här:

Ord och komplimanger
Tid för varandra
Gåvor
Tjänster
Fysisk beröring

Jag tror det är många som skulle behöva gå på en kurs för det är inte naturligt för alla.

Tänk så viktigt det är att verkligen VISA för den man tycker om , att man faktiskt GÖR det.

Kärlek är viktigt för ens välbefinnande tror jag.


Man mår bra av kärlek och beröring.........




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: