Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

23 maj 2009

Mitt första möte med INTERNET, en RYSARE !

Jag minns mitt första möte med Internet.

På den tiden var jag livrädd för själva datorn.

Så fort jag så mycket som tittade på den , dök det upp en tillrättavisande ruta som sa , DU HAR UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD.

Jag dog nästan av skräck , och trodde att hela datorn skulle flyga i luften.

Så fick vi då vår första Internet-uppkoppling , ett seeeeegt modem , och världen öppnade sig.

ALLT finns där , en liten undring och VIPS, lösningen finns i mitt eget hem.

Jag minns att jag frågade , VEM äger Internet,hur går det ihop sig och var kommer all information ifrån.

VEM är det som ser till att det finns tillgängligt.

Och det var svårt att fatta att det är VI , användarna , som står för det som finns ute på nätet , att Internet ägs av ingen eller alla .

Och att det bara är själva anslutningen och abonnemanget som kostar pengar..........



Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

Första gången jag satt framför en data så var jag så imoponerad och nyfiken att jag glömde tid o rum. Jag blev jättebesviken när läraren sa att vi skulle "trycka på krysset i hörnet" och stänga ner fönstret... utan att tänka på det hela så tryckte jag hårt på krysset - med mitt pekfinger - allmänt jubel i klassen haha