Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

30 maj 2009

Konsten att få vara lat ibland !

Jag frågar mig själv , vänligt men bestämt så här.

Måste man ALLTID göra något.

Kan man inte få vara LAT någon dag
och inte göra ett jota.

GÖRA , ingenting , bara lata sig
och må som skönast.......





Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland kan "göra ingenting" vara hur skönt som helst. Nu tex; sitter på altanen, alldeles lagom varmt och barnen leker för sig själva och dagspromenaden redan avklarad. Helt underbart! Men så ibland, känns det som om det är igenbommat överallt och man bara måste göra någonting, tvätta, plocka ur diskmaskinen, laga mat, lägga in ren tvätt i gaderoberna m.m. Skönt att det finns "lata dagar"! Kram svärdottern (usch vad det låter illa, svärdottern. Kan vi säga extradottern eller varför inte bonusdottern!

Anonym sa...

Jo det tycker jag verkligen, alla verkar vara så stressade, dom ska göra dittan och dattan, åka hitan och ditan, det verkar nästan skämmigt att inte ha fullt upp hela tiden. Coola ner!!! Lite ibland i alla fall. Kram från Carina