Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

21 maj 2009

Vackra namn på diverse skavanker !






Vi blir som vi tänker , då tänker vi bättre , och bestämmer oss för att inte fastna i negativa stön över gäddhäng , celluliter och bilringar.


ToppHälsa har förslag på nya , mer poetiska namn på kroppsdelarna vi baktalar.

1. Istället för dubbelhaka…. SMEK-BACKE

2. Istället för rynkor…. LIVSLINJER

3. Istället för påsar under ögonen…. TÅRKUDDAR

4. Istället för gäddhäng…. ÄNGLAVINGAR

5. Istället för bilring…. NJUTNINGS-SOUVENIR

6. Istället för celluliter…. AFRODITE-SKÅLAR

7. Istället för hängbröst…. GODISPÅSAR

8. Istället för tunt hår…. SILKESFLUFF


Så nu är det bara att radera de gamla orden från hårdisken i hjärnan , och sedan memorera de nya ........






Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: