Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

14 maj 2009

Trötta människor är trafikfaror !

Är man en trafikfara om man är trött? Antar det.



Reaktionsförmågan är nedsatt när man är trött så är det ju bara.

Hur många sitter inte där bakom ratten och håller på att slumra till titt som tätt.

Livsfarligt är det ju ,för det behövs inte många sekunders oaktsamhet, innan bilen styr över på fel sida av vägen eller i diket.

Och när man vaknar till kan det vara för sent.

Usch så hemskt.

Många olyckor har nog hänt just på grund av trötta förare.

Man känner ju när man sitter som passagerare , när man håller på att slumra till och nicka till , det går inte att hålla sig vaken och fort går det också tills huvudet bara trillar ner på bröstet.


Man försvinner bara.

Det är nog viktigt om man skall köra långt , att ta en bensträckare ofta och få frisk luft och piggna till lite , innan man fortsätter.

Men vi bilförare är ju också stressiga bakom ratten.

Inte har vi tid med en bensträckare alltid.

Och då är vi livsfarliga bakom ratten.

Brukar du ta en bensträckare om du skall köra längre sträckor.

Och har du känt när du håller på att slumra till bakom ratten någon gång..........





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: