Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 maj 2009

Dessa telefonsvarare !

Ringer man till något företag , till vårdcentralen ( vilket jag har gjort nu på morgonen ) eller någon annanstans , (ej privatpersoner) , så nog fasen kan ni tro att man får "prata" med en telefonsvarare.


Tryck 1 , avsluta med fyrkant.

Nåja , vad jag bara vill ha sagt , det är ju att nu för tiden kan man aldrig direkt få prata med en människa när man ringer någonstans , utan det är detta tryckande hit och dit hela tiden , sitta i telefon kö i minst en halvtimme och då är man så jädrans less att man lägger på luren och får börja om igen.



Ibland vill man ju bara snabbt kanske rådfråga om nåt , ringer man till vårdcentralen ,från jobbet t.ex. skall man ju helst inte sitta i ett kontorslandskap , för ibland vill man faktiskt vara PRIVAT , man vill inte basunera ut sitt problem eller sin fundering.



Så visst kan vi väl hålla med om att det är irriterande med telefonsvarare och dessa knapptryckningar hit och dit.



Man hinner knappt med att höra vad dom säger heller.........




Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Carina sa...

håller med, man drar sej för att ringa...kanske är meningen också??