Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

10 april 2009

Att klippa navelsträngen !


Denna navelsträng , när klipper en mamma den egentligen från sitt barn.


Är det direkt på födseln eller mycket senare eller kanske aldrig.


Navelsträngen klipptes ju bildligt direkt på förlossningen.


Men den känslosamma navelsträngen mellan "barn-mor" , ja det är nog väldigt svårt att kunna helt klippa av den.


Så känns det för mig gentemot min barn.


Man vill ju som förälder att ens barn skall lära sig att stå på egna ben och få ett bra liv, med utbildning och jobb, en tryggad inkomst och framtid.


Men man slutar ju ändå aldrig som förälder att bry sig om sina barn , att vilja det allra bästa för sina barn , att stötta och finnas till , med goda råd , tröst och så vidare.


Navelsträngen mellan en mor och hennes barn , är ett starkt rep , som töjs ut kanske , men går aldrig sönder......



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: