Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

01 april 2009

Att äta eller inte äta !

Att äta eller inte äta.

Det är frågan.

Hur ska man göra egentligen.

LCHF , GI, Viktväktarna , Dietpulver, nya Superdieten. Utbudet är oändligt.

Varför har de inte uppfunnit ett piller som automatiskt ser till att man inte går upp i vikt.

Tänk så praktiskt det skulle vara.

Men nu finns det inget underpiller.

Bara en massa olika bantarmetoder som risas och rosas i alla tidningar.

Det är så svårt att hitta rätt bland allt som erbjuds.

Dessutom vet man ju inte vad man ska tro på.

Ris eller ros , vad är sant.

Det enda man kan göra själv är väl att äta mindre och motionera mer.

Men visst skulle man väl önska att det fanns genvägar.

Som gjorde allt lite lättare.

Vem skulle inte önska att man kunde gå på hamburgarstället , restaurangen eller godiskiosken hur ofta som helst.

Utan att lägga på sig ett gram.

Tyvärr fungerar det ju inte så. Inte än i allafall.

I väntan på en metod som faktiskt fungerar eller ett underpiller får man kämpa på själv så gott det går.

Men det är så TRÅKIGT att banta.

Jag kanske ska göra det till ett mode att vara rund.

Vilken bra idé.

Rund och glad kexchoklad.........




Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Unknown sa...

vilken fin stuga du verkar ha.

Ancan sa...

Jag har funnit min egen bantningsmetod.
(och jag har 20-35 kilos övervikt beroende på...)
Jag rider ofta och gärna. När mina knän börjar gnälla "aj - aj" så bantar jag ganska hårt bort 10-15 kilo. sen håller det ca 1 år innan det är dax för en ny kur ...
Jag vet att man inte ska jojojbanta, men för mig funkar det än så länge :-)