Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

04 april 2009

Våra fem sinnen !

Har ni tänkt på detta , alla våra fem sinnen är väldigt viktiga för oss och framförallt när man alltid har haft dom.

Att någon gång bli berövad helt plötsligt på t ex hörseln , måste vara hemskt.

Att inte kunna lyssna på all bra och underbar musik , inte kunna höra vindens sus i trädtopparna och all fågelkvitter.

Att bli bestulen på nåt sådant , när man en gång har haft det , det måste kännas.

Likaså att helt plötsligt förlora synen.

Att inte kunna se , världen, färger, natur och hela alltet som världen är , vilken oerhörd förlust för människan som drabbas.

Att inte kunna se sina barn , barnbarn , sin älskade.


Men vilka är då våra fem sinnen.

Synen - Hörsel - Känsel - Smak - Lukt

Jag är glad och tacksam för att jag ser , kan höra , kan känna , har smak och luktsinne......

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: