Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

02 april 2009

Att vara oersättlig !

Många tror ju att dom inte kan ersättas på jobbet t ex. Men det är konstigt det där , alla kan ersättas av någon annan.
Man är inte oersättlig helt enkelt.

Men också det här fenomenet med att vara "behövd" , är det inte viktigt med oss människor att känna oss "behövda" av någon annan.
Jag tänker på det här med att t ex vara förälder , man är väldigt behövd av sitt lilla barn en lång tid , som ändå går så fort.
Sen när dom vuxit upp och skapat sig ett eget liv , då är man inte lika mycket behövd av dom , även om dom nog uppskattar , för det mesta i alla fall , att man finns där , om och när dom behöver och vill ha backup , hjälp , stöttning och goda råd.

Och förresten en annan sak kommer jag att tänka på när jag skriver om "goda råd". Har ni tänkt på det här , att det är om man ger sitt barn i en viss ålder ett gott råd , att gör si eller så , ja då vill dom absolut inte ha rådet inte just då.
Men efteråt , när dom upptäcker att dom nog skulle ha lyssnat på sina föräldrar , ja då kan dom säga , jag skulle nog ha gjort som du sa.
Men alla vi människor skall ju få göra våra egna misstag och förhoppningsvis också lära sig av dom............
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: