Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

15 april 2009

Hur viktigt är det med sanningen !

Hur viktigt är det egentligen med sanningen.

Mycket viktigt, tycker jag.

Skall man alltid tala sanning , ja som regel , men ibland kanske
det är motiverat med en "litenosanning" , en så kallad vit lögn.


Man kanske inte behöver alltid säga sanningen , för då kanske man sårar någon , det kanske
är bättre en sån gång att ut tala och använda sig av en vit och oskyldig lögn.



Men om då sanningen kommer fram någon gång , och man har ljugit med den vita lögnen,
ja det är ju inte heller så kul.


Och då känns ju denna vita lögn , man använt , inte så oskyldig längre.

Då får man minnsann bita i det sura äpplet.


Det är inte lätt att alltid var helt ärlig, eller ........




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: