Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 april 2009

Ett smittande leende !


Visst är det härligt med leende människor du möter , varhelst det är, i butiken , på jobbet , mitt i stan.
Ett trevligt hej och hej då ,ha en bra dag och ett glatt leende.

Det smittar och det är så lätt att även själv bjussa på det tycker jag.

Världen och samhället blir mycket trevligare då , vardagen lyses upp , man blir glad helt enkelt
och ändå finns det människor som går omkring och bara surar för allt och ingenting.

Fast dom egentligen inte har något att sura över.
Dom är bara födda sura och gnälliga.

Och dessa människor gör ju faktiskt så att det dras ner i mörk rullgardin bland oss andra , som vill vara positiva och sprida en sån känsla runt omkring oss.


Många som faktiskt har det svårt , har lättare än vissa människor att se det positiva i det mesta , fast dom kanske borde ha rätt att vara sura och gnälliga , så vänder dom det här jobbiga till nåt bättre och ser det positiva i något litet bara.


Det tycker jag är fantastiskt.

Så tvätta bort din sura min och le , så skall du se att livet känns lite lite lättare ibland.

Och du kommer att få många glada och smittande leenden tillbaka.
Jag tror på detta..........
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: