Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

12 april 2009

Får män gråta !

Det finns många som tycker att män inte ska gråta, att det inte är manligt, att män ska hålla tillbaka känslorna.

Varför undrar jag.

Varför ska män visa sig macho och låtsas vara kalla och starka.


Alla vi människor har väl känslor i kroppen, oavsett om vi är man eller kvinna , tror då jag.

Och alla blir vi ledsna någon gång i livet och behöver få lätta trycket i bröstet genom att gråta.

Gråten är ju en ventil som verkligen behövs ibland.


Jag tycker att det är vackert och naket och lite utelämnande.

En människa som dessutom visar sig sårbar är bland det finaste jag vet.

Att våga dela med sig av sina känslor och visa dem öppet är underbart.


Jag tycker absolut inte att det är töntigt eller omanligt att gråta , det visar bara att man har kontakt med alla sina känslor.

Det är ju trots allt befriande att gråta.......




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: