Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

05 april 2009

Ljuva ungdom , vart tog du vägen !

Ja tänk , en gång var även jag ung , omogen och helt och hållet oförstörd. Men det var länge länge sedan och det är nästan så man inte minns hur det var.


Jo , vissa saker minns man ju. Det är väl tur det , då får man ju glädjas åt detta som varit en gång i en svunnen och nästan glömd tid , långt bak i minnet, i dåtiden , det var bättre förr brukar man ju säga , men det veta gudarna om allt var bättre förr.


Det är väl både si och så med den saken.


Men jag kan ju bara säga till dom unga , njut av er ungdom och ta tillvara på den , gör roliga saker , res mycket , prova på olika yrken , var fri som en fågel , njut framför allt och gör något bra av er tid.


Slösa inte bort den på oviktiga saker och droger och annat skit.


Ni har bara ett liv , gör detta enda livet till något riktigt bra att minnas någon gång i framtiden , när ni sitter där på eran ändalykta och tänker tillbaka på vad som varit.


Ha då något bra att tänka på , och vara nöjd över , inte ångra , något man gjort eller inte gjort.


Några råd i all välmening till alla unga.


Tyvärr så kan ju inte alla ta åt sig goda råd , utan alla väljer ju sina egna vägar , på gott och ont och många väljer ju helt fel.


Och vad det beror på , ja det vet väl ingen egentligen , det är omständigheter och tillfälligheter ibland.


Men jag kan bara säga , vart tog min ljuva ungdom vägen.
Den har flugit sin kos , men jag minns den ändå , med ett svagt och rosa skimmer lyser den långt där borta i fjärran.


Den frestar mig ibland att tänka tillbaka , minnas och längta.


Men bara ibland , för jag är nöjd med mitt liv som det är och har varit och blev.


Även om det vore bra att vara en anings mindre gammal......



Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan

Lika roligt som alltid att läsa din blogg.

Mycket tänkvärt. Hälsningar från Herrljunga