Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 april 2009

Pappor inte lämpar sig för att passa sina egna barn !


Återigen läste jag en artikel , och blev förbannad, .


Hur kan man bara komma med ett sådant påstående , att pappor/män alltså inte skulle kunna passa sina barn på ett precis lika bra sätt som mamman/kvinnan.

En pappa/man kan väl vara precis lika lämpad som en mamma/kvinna att göra det.

Att säga att pappan kan skada barnet , det är ett påstående som är oerhört fel , jag menar mamman kan ju också skada barnet i så fall.

Det är väl inte bara för att man är man som detta kan hända.

Och även om pappans händer är större än mammans , så innebär väl inte det att han inte kan ta försiktigt i sitt lilla knyte.

Tänk bara på mjuka manshänder som ömt kan smeka en kvinna.

Nog kan mannen också vara försiktig och gå varligt till väga.

Att man hellre skulle skaffa sig en barnflicka än att låta pappan vara barnledig , så korkat man blir helt stum när man läser artikeln.

En man är väl lika rädd om sitt barn som kvinnan.

Man kan inte generellt säga att det är si eller så , det finns rötägg både bland kvinnor och män.

Men att komma med ett sånt påstående , jag fattar inte hur man kan vräka ur sig detta.

Och den som vräker ur sig detta är professor Annica Dahlström, 65.......



Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

upprörd över dumma åsiktre och uttalanden :-)
Om man är en bra förälder är aldrig könsbundet- utan helt individbundet!!!