Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

03 april 2009

Personkemi !

Vad är det och vad är det som gör att vi människor dras mera till en del människor än till andra.


Man kan känna en samhörighet med en del och absolut ingenting mot andra.


Man kan känna att man gillar en människa direkt eller så känner man att det är något som inte “stämmer” mot sin egen person.


Är det sånt “kännande” som är personkemi.


Man går ju ihop med en del så otroligt bra , medans med andra funkar man absolut inte.


Man gillar dom inte och ändå har ju inte den andra gjort nåt “negativt” mot en själv.


Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör att man känner så här.


Antar att alla känt av detta och haft den här känslan inför människor.


Så då kan man ju fråga sig , vad är personkemi egentligen......





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: