Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

08 april 2009

Ny klippt !

Idag så var det dags för klippning på Nemo , han var så långhårig , man såg nästan inte vilket som var fram eller bak.



Så det började med en ordentlig schamponering, och där efter balsam , så man kan kamma ut den långa pälsen.

Och då ser man ut så här , som en liten råtta.

De värsta han vet är att bli badad.
Sen ska hela detta eländiga håret blåsas torrt
och kammas igenom så det inte finns några tovor.


Det är inte populärt vill jag lova , han är som en sköldpadda , drar in benen och svansen under sig.


Så varje gång detta sker , så ut spelas en kamp mellan han och mig , där finns ingen samarbets vilja från hans sida.

Men när kampen är över , så ser han ut så här.









Så här blev resultatet efter besöket hos hundfrisören , liten och nätt.

Men det värsta är att om 3 månader så är han lika långhårig igen.....






NEMO SNART 5 ÅR




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: