Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

28 april 2009

Värdelöst vetande !


Men lite kul ändå.


När Harrods i London invigde sin första rulltrappa runt förra sekelskiftet, bjöd man på konjak för att dämpa nervositeten hos premiärpassagerarna.


I Malaysia är det en gammal tradition att bada småbarn i öl som skydd mot sjukdomar.

På 1830-talet såldes ketchup som hälsokost i USA.

Risken att man dör på sin väg till spelbutiken , är större än chansen att kamma hem högvinsten om man väl har tagit sig dit.


Romerska statyer gjordes ibland med avtagbara huvuden , så att en person lätt kunde ersättas av en annan.


Elektriska stolen uppfanns av en tandläkare , som dock hade tänkt sig ett annat användningsområde.


I Minnesota är det olagligt för kvinnor att klä ut sig till jultomte.


Kalle Anka tidningar var en gång i tiden förbjudna i Finland , på grund av att seriefiguren saknar byxor.


Fram till 1896 skulle motorfordon i Storbrittannien föregås av en fotgängare som viftade med en röd varningsflagga.


Henry Ford hade inget körkort.


Charles Lindbergh hade höjd skräck.


Tyckte det var lite kul , med en dos värdelöst vetande så här på kvälls kvisten.


Alltid roar det väl någon mer än mig själv.......



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: